• 1926

Waar het allemaal begon

Toen werd de Sint-Annaschool opgericht. Dit was een kostschool voor meisjes.

In 1928 werd ook een nieuw gebouw opgetrokken voor licht mentaal gehandicapten, de Sint-Aloysiusschool.

Twee jaar later werd deze uitgebreid met een school voor ziekenverpleegsters.

Na de Tweede Wereldoorlog werd de Sint-Annaschool een middelbare school waar ook externen toegelaten werden.

• 1960

A, B en C blok

Wist je dat de D-blok het oudste gebouw van onze school is?

In 1960 begon de opbouw van de huidige blokken A, B en C met een groot internaat rond de oorspronkelijke D-blok.

Twee jaar later verdween deze Sint-Aloysiusschool naar Merksplas.

• 1964

Sint-Norbertusinstituut

De school kreeg in 1964 de naam Sint-Norbertusinstituut. Vanaf 1980 werd het onderwijs gemengd.

Dat eerste jaar waren er maar 24 jongens.
    In 1997 werd aso-bso-tso samengevoegd tot één school en werd de 1e graad afgesplitst en ondergebracht in gebouw M. Het internaat voor verpleegkunde bestaat nog altijd. Om veiligheidsredenen hebben de studenten wel het kasteel verlaten. Het gebouw is gerenoveerd in 1999 en is nu de peda geworden.

Wist je dat er vroeger op de plaats van de nieuwe turnzaal een villa stond die gebruikt werd als refter én voor praktijkvakken zoals technologische en plastische opvoeding?