Veelgestelde vragen

Inschrijvingen eerste jaar

Wanneer kan ik inschrijven?

Op de pagina inschrijven kan je alle data terugvinden om in te schrijven op onze school.

Wat moet ik meebrengen bij de inschrijving?

Bij een inschrijving in het eerste jaar hebben we je ‘inschrijvingsticket’ (=schooltoewijzing) nodig.

We hebben het rijksregisternummer van de toekomstig leerling nodig. Dat staat op de identiteitskaart of op een kleefbriefje van het ziekenfonds.

Verder hebben we een kopie van het getuigschrift basisonderwijs (inschrijving 1e jaar) nodig samen met het eindresultaat op het rapport (ook voor andere jaren) van schooljaar 2020-2021. Als je dat nog niet gekregen hebt op het moment van je inschrijving, dan bezorg je ons dat:

  • ofwel digitaal: info@snorduffel.be
  • ofwel op de eerste schooldag: kopie afgeven op het secretariaat

Studieaanbod eerste jaar

Wat is het verschil tussen 1A en 1B?

Leerlingen die het getuigschrift basisonderwijs hebben behaald, starten in het eerste leerjaar A

Leerlingen die geen getuigschrift basisonderwijs hebben behaald, starten in het eerste leerjaar B

Staat mijn keuze in het eerste jaar ook vast voor mijn keuze in het tweede jaar?

Neen, je keuze in het eerste jaar staat vast voor een heel schooljaar maar is niet bepalend voor je keuze in het tweede jaar.

Laptopproject

Hoe werkt het laptopproject?

Sint-Norbertusinstituut geeft elke leerling een laptop in bruikleen. Het toestel blijft eigendom van vzw KITOS/Sint-Norbertusinstituut. Door het ondertekenen van onze bruikleenovereenkomst kan het toestel ook tijdens weekends en schoolvakanties thuis gebruikt worden. Zolang je als leerling actief bent op onze school kan je beschikken over het toestel. Verlaat je de school? Dan lever je het toestel terug in.

Tijdens de eerste dagen van september 2021 hebben we het laptopproject voor het 3de jaar uit de startblokken laten schieten. Dankzij middelen van de overheid (DigiSprong) kunnen we in 2021 een eigen laptop voorzien voor alle leerlingen en leraren uit het 1ste en het 5de  jaar. Tijdens schooljaar 2022-2023 volgt het 2de, 4de en 6de jaar.

 

Meer info over het laptopproject vind je hier.

Welke laptop zullen de leerlingen gebruiken?

De leerlingen werken met volgend model: HP Probook 445 G8

Meer info op deze pagina.

Hoeveel kost de laptop?

Voor de laptop rekenen we jaarlijks een servicekost van €12 euro aan. Op die manier kunnen wij garanderen dat defecten (zoals een batterij die kapot gaat) snel opgelost zullen worden.

Omdat het toestel wel eigendom van de school blijft, vragen we ook een waarborg van €100. Wanneer het toestel bij het verlaten van de school terug wordt ingeleverd én in goede staat is, wordt de waarborg teruggestort.

Wat als er een probleem is met de laptop?

Op school hebben we onze laptopbalie: lokaal A101 – Economaat.

Of je kan het probleem melden met een bericht via smartschool aan ‘Laptopbalie’ of met een mail naar laptopbalie@snorduffel.be.

Je probeert nooit zelf een laptop te herstellen, je doet daarvoor ook geen beroep op externe mensen of firma’s. Dit kan de volledige garantie doen vervallen.

Op deze pagina meer informatie over het laptopproject.

Wat met mijn laptop als ik naar een andere school ga?

De laptop is en blijft eigendom van de school. Als je de school verlaat verwachten we dat je de laptop terug inlevert in goede staat. Het toestel breng je binnen bij de laptopbalie, lokaal A101. We kijken het toestel na en indien alles in orde is ontvang je een bewijs van goede ontvangst.

Schoolrekeningen

Hoe werkt het systeem van de schoolrekeningen?

De schoolrekeningen worden begin september verstuurd voor elke klas waar huurboeken gebruikt worden.

De andere data waarop u een rekning in de mailbox zal ontvangen zijn:

  • Net voor de herfstvakantie
  • Net voor de kerstvakantie
  • Net voor de paasvakantie
  • Einde schooljaar

De facturen worden verstuurd vanuit een softwareprogramma. Dat zal onder de naam van de afzender ‘POM’ binnenkomen. Controleer zeker uw ongewenste e-mail om geen rekeningen te mislopen.

De kosten, naast huurboeken, kunnen de volgende zijn:

  • kopiekosten
  • uitstappen en activiteiten
  • huur + waarborg lockers
  • huur + waarborg laptop

(buitenlandse reizen en snorski worden via een aparte factuur verrekend)

 

Heb je vragen, aarzel niet om ons te contacteren via ons economaat:

  • 015 30 38 54
  • economaat@snorduffel.be