Oud-leerlingen

Onze school levert kwaliteit af en dat zien we geregeld uit het nieuws dat we krijgen van oud-leerlingen. We nodigen ook alle oud-leerlingen uit op onze oud-leerlingenavond, hou zeker onze social media en website in het oog!

Op 19 april ben je welkom op de oud-leerlingenavond om bij te praten.


Laat je studie- en jobgegevens achter, zodat we in contact kunnen blijven.

.

Anke Van Camp is een oud-leerling van SNOR die tijdens haar studies voor een enorme uitdaging stond. Anke kreeg te maken met lymfeklierkanker. In haar video getuigenis vertelt ze hoe ze er toch in gelaagd is om tijdens deze periode verder te studeren met de hulp van Bednet en SNOR.

Oud-leerlingen getuigen

Fenna Vaeck studeerde af in Gezondheids- en welzijnswetenschappen (2023) en volgt nu Vastgoed op de AP Hogeschool in Antwerpen.

Ik kwam graag op SNOR als leerling. Ik vond de leerkrachten heel behulpzaam en had een fijne band met hen. Ik hou er ook veel vriendschappen aan over.

De keuze voor vastgoed was vanuit GW niet vanzelfsprekend. De richting sluit inhoudelijk niet aan, toch heb ik voldoende voorkennis vanuit de algemene vakken. De zorgvakken gaven me dan weer kennis die ik in mijn latere leven nog zal kunnen gebruiken, zoals EHBO. Ik heb mezelf leren openstellen tijdens de stages en die maakten mij meer zelfzeker. Ook mijn zelfstandigheid werd bevorderd op SNOR. Op die manier voelde ik me goed voorbereid om naar de hogeschool te gaan.

Ellen Tibermont studeerde af in Moderne-Talen Wetenschappen. Zij studeert nu Biologie aan de Universiteit Antwerpen.

“Aan SNOR houd ik veel blijvende vriendschappen over. Ik herinner me ook de behulpzame leraren. Ik had het niet voor alle vakken even makkelijk, bijles geven tijdens de middagpauze was dan ook geen probleem voor hen.

Mijn opleiding in Moderne talen wetenschappen zorgde ervoor dat ik voldoende voorkennis had vanuit de hoofdvakken. Dat overlapte vaak met wat ik moest studeren in het hoger onderwijs. Andere studenten hadden niet altijd die achtergrond. Alles wordt wel opnieuw uitgelegd, maar aan een hoog tempo dat ik dus makkelijk kon volgen.

Ik ben er nog niet uit wat ik later ga doen. Ik speel met het idee om leerkracht biologie te worden, of misschien forensisch onderzoeker, werken in een klinisch labo … het staat allemaal nog open.”

Matisse De Pillecyn studeerde af in Sociaal-technische wetenschappen (2018). Hij volgt nu een Master Klinische Psychologie aan de UGent.

“Het niveau lag hier best wel hoog. Ik herinner me dat ik echt getraind werd in zelfstandigheid, bij het maken van planningen en leren leren. Wat studeren en organiseren betreft, bood SNOR mij dus een goede voorbereiding om verder te studeren. Dat komt nog altijd van pas bij mijn studies psychologie.”

Jolien Peeters studeerde af in Visual merchandising – Verkoop (2018). Je vindt haar nu in haar eigen lingerieboetiek, Beau Soutien, in hartje Duffel.

“Aan SNOR heb ik fijne herinneringen. Ik zat niet zo graag op de schoolbanken, maar stak graag de handen uit de mouwen. De leerkrachten voelden mij goed aan en begeleidden me richting het werkveld.

Ik liep stage in een branche die me erg aansprak. Toen ik afstudeerde kon ik terecht op mijn stageplaats voor mijn eerste echte werkervaring.

Ondertussen vind je mij in mijn eigen lingeriezaak in hartje Duffel, waar ik elke dag vol trots mijn winkel op orde breng, de etalage maak en klanten met veel plezier en een grote glimlach verder help.”

Pieter-Jan Duquene studeerde af in Sociaal-technische wetenschappen (2022). Hij studeert nu Beeldende kunsten aan het Sint-Lukas te Brussel.

“Ik ben pas in het vijfde jaar gestart op SNOR. De school en de klasleraar doen er veel aan om de band met de klas zo snel mogelijk te leggen en ze zorgen er echt voor dat jij je welkom voelt en snel je weg vindt op school.

Wat me vooral is bijgebleven van SNOR is leren zelfstandig werken, zelf leren plannen en opdrachten uitwerken. We kregen in de derde graad dan ook vaak opdrachten die vergelijkbaar zijn met wat ze op een hogeschool verwachten, zoals het schrijven van papers.”

Anne-Laure Swinnen studeerde af in Latijn-Wiskunde (2017). Zij behaalde een master in Bio-ingenieurswetenschappen.

“Ik heb met veel plezier zes jaar op SNOR gezeten! De leerkrachten geven gepassioneerd les en staan altijd open voor een babbeltje. Het is ook een mooie school in een groene omgeving waar ik vriendschappen voor het leven heb gemaakt. Op SNOR kreeg ik een brede kijk op het leven, werden veel interessegebieden aangesproken en werd ik goed voorbereid op verder studeren.”

Luna Joossens studeerde af in Sociaal-technische wetenschappen (2021). Zij studeert Event- en projectmanagement aan de Karel De Grote hogeschool in Antwerpen.

“Mijn allermooiste herinnering aan SNOR moet wel de SNORski zijn. Ook al was ik al een ervaren skiër, ik heb nog veel techniek bijgeleerd. De reis zorgde ook voor een goede band met leerkrachten en leerlingen uit verschillende klassen.

Door corona kon ons eindejaarsbal niet doorgaan. Toch organiseerden we een evenement in de dreef, waarbij iedereen afscheid kon nemen van elkaar. Daar is bij mij de vonk overgeslagen voor mijn studies event- en projectmanagement. “

Eline Duquene studeerde af in Sociaal-technische wetenschappen (2019). Zij volgde een Educatieve Bachelor Lager Onderwijs aan Thomas More Mechelen. Momenteel werkt ze als leraar lager onderwijs in de Basisschool van Hagelstein.

“SNOR is een heel open, warme en ontvankelijke school. Ik heb hier geleerd om zelfstandig te werken en gaandeweg kregen we ook meer verantwoordelijkheid.

De eindejaarsreis zal me altijd bijblijven. Die reis zorgde er ook voor dat we een grote, hechte groep werden die de verbondenheid vergrootte. Ook met de klasleraar hadden we een goede band. Zij stond altijd klaar en had een luisterend oor.

In mijn huidige job kan ik verder bouwen op wat ik SNOR leerde, namelijk de mensenkennis die ik er op deed en de sociale contacten die ik er leerde leggen.

Ik kwam pas later ingestroomd op SNOR en werd meteen opgenomen in de klasgroep, ik heb me er nooit een buitenstaander gevoeld.”

Naomi Baetens studeerde af in Sociaal-technische wetenschappen. Zij volgt een Educatieve Bachelor lager onderwijs aan de AP hogeschool te Antwerpen en wil later in een kleuterklas staan.

“Mijn start op SNOR herinner ik mij als warm en aangenaam. Het is een aparte eerste graad met een hecht lerarenteam en je zit nog niet meteen bij de ‘groten’ op de speelplaats. Er wordt in het begin echt ingezet op kennismaking en groepsbinding. Het zijn ook hele lieve leerkrachten waar fouten maken mag, zodat je kan bijleren. SNOR voelde voor mij dus aan als een veilige plaats om te vertoeven.

Later, in de richting STW, heb ik kennis gemaakt met verschillende doelgroepen. Ik vond het dan ook ideaal als voorbereiding op verder studeren. Er liggen verschillende wegen open en je wordt nog niet in een bepaalde richting geduwd.

Ik herinner mij SNOR als een school met veel openheid, waar ik vriendschappen voor het leven maakte en waar ik zelfstandigheid ontwikkelde. In groepswerken leerden we goed samenwerken en feedback geven op elkaar. Daarop bouw ik nu verder in mijn studies. Ook werden we goed geïnformeerd over verder studeren en werd er gekeken naar welke mogelijkheden we hadden.”

Mathias Reveraert studeerde af in Economie-Wiskunde. Hij heeft een master internationale betrekkingen en diplomatie en is nu doctoraatstudent aan de Universiteit Antwerpen.

“Ondanks dat ik als nieuwkomer niemand kende bij de start van mijn middelbare opleiding aan SNOR Duffel, verliep de integratie in de school probleemloos. Zowel de studenten als de leerkrachten ontvingen me met open armen en zorgden ervoor dat ik me meteen thuis voelde. In het verlengde van mijn studies Economie-Wiskunde koos ik voor een bachelor sociaal-economische wetenschappen en een master internationale betrekkingen en diplomatie aan de Universiteit Antwerpen. Tien jaar na mijn periode aan het SNOR Duffel zit ik in de eindfase van mijn doctoraatsstudies aan de Universiteit Antwerpen, waar ik onderzoek doe naar zogenaamde ‘insider threats’ of werknemers die hun eigen werkgever bijvoorbeeld bestelen, saboteren of bespioneren. Ik pluk vandaag nog steeds de vruchten van deze periode in SNOR Duffel, zowel op gebied van professionele vaardigheden als op vlak van sociale vaardigheden.”

Frauke Billiet studeerde af in Wetenschappen-Wiskunde (2019). Ze studeert Agogische wetenschappen aan de KU Leuven.

“Ik zat in mijn puberjaren niet altijd goed in mijn vel. Er waren op school heel wat leerkrachten die mij aanmoedigden om door te zetten, zin in leren te krijgen. In mijn laatste jaar nam ik deel aan een debat over mogelijke verbeteringen in onze school en het onderwijs in het algemeen. Dit heeft mij geprikkeld, een grote interesse opgewekt om mij met het beleid van scholen bezig te kunnen houden. Vastberaden ben ik daarom begonnen aan de opleiding Agogische Wetenschappen. De professoren noemen ons ‘veranderingsdeskundigen’. Volgend jaar begin ik aan mijn Master in Onderwijsagogiek en zal ik mijn onderzoek in Berlijn voeren. Centraal staat te ontdekken hoe gelijke leerkansen en rijke leeromgevingen vormgegeven kunnen worden. Ik kijk uit naar de toekomst!”

Gitte Mariën studeerde af in (2018). Ze heeft nu een bachelor Agro-en Biotechnologie Dierenzorg aan de Hogeschool Gent.

“Ondanks het lange twijfelen besloot ik iets volledig anders verder te studeren dan dat ik in het middelbaar gestudeerd heb, maar ik heb er nog geen seconde spijt van. Tijdens mijn bacheloropleiding merkte ik dat enkele vakken zoals natuurwetenschappen, sociale wetenschappen en IO toch nog van pas kwamen. Ik wist nog niet wat ik precies wou doen als job, maar in de opleiding kwamen heel veel verschillende aspecten aan bod. Door hier met een open blik en leergierigheid naar te kijken heb ik uiteindelijk een beter beeld gekregen van wat ik wil doen. Ook mocht ik mijn eigen stageplek kiezen dus koos ik ervoor om als dierenartsassistent aan de slag te gaan. Momenteel werk ik in een dierenspeciaalzaak waar ik mijn kennis over dieren kan delen met mensen. Werken met dieren is een passie waar ik super veel voldoening uit haal en ik wens iedereen toe om ook zo iets voor zichzelf te vinden!”

Céline studeerde af in Kinderzorg (2019). Momenteel zit ze in haar 3de jaar Cross Media Management aan de Karel de Grote hogeschool.

“Ik vond SNOR een heel leuke school, omdat er veel groen is en je heel makkelijk bij leerkrachten terecht kon met vragen of problemen. Ik ben kleuteronderwijs gaan studeren. Na een tijd besefte ik dat dit toch niet helemaal mijn ding was. Dan heb ik alles omgegooid en verder gaan kijken wat nog bij mijn interesses lag. Ik kwam uit op Cross Media Management. Ik ben met een klein hartje begonnen, maar ondertussen zit ik in mijn laatste jaar, en doe ik mijn afstudeerstage. Als je echt iets wil, kan je het en denk zeker niet in hokjes! Ga ervoor en doe je best!”

Jana studeerde af in Wetenschappen-Wiskunde (2019) Momenteel zit ze in haar 2de jaar Verpleegkunde aan de Thomas More hogeschool.

“SNOR Duffel is een kwaliteitsvolle, makkelijk te bereiken school die steeds actief bezig is om nog verder te groeien. De school wil het graag zo aangenaam mogelijk maken voor alle leerlingen. Als er iets is, kan je altijd terecht bij de leerlingenbegeleiding. Maar ook de leerkrachten zelf staan open om naar leerlingen te luisteren en hen te helpen. Intussen zit ik in mijn tweede bachelor verpleegkunde in Mechelen. Misschien zal ik je ooit verzorgen, wie weet.”