3e jaar trekt naar Lille

  • 30 april 2026
  • 3e jaar
  • 3de jaar

Een uitstap voor Frans en aardrijkskunde

De derdejaars trokken eropuit naar Lille voor een dag vol ontdekkingen en plezier. Onderweg maakten ze een tussenstop in Lokeren, waar ze hun aardrijkskundige skills al meteen konden bovenhalen.

In Lille doken ze de stad in met een interactieve opdrachtentocht. Met een bundel voor Frans en aardrijkskunde in de hand en een flinke dosis enthousiasme trokken ze langs verschillende controlepunten. Extra fun? Een bingospel zorgde voor dat tikkeltje competitie en kans op een prijs.

Ook het Musée des Écoles stond op het programma. Daar reisden de leerlingen even terug in de tijd en ontdekten ze hoe het schoolleven er rond 1930 uitzag. Zelf schrijven met pen en inkt bleek een echte uitdaging!

Met de zon op hun gezicht en een rugzak vol nieuwe indrukken kunnen we alleen maar zeggen: missie geslaagd!